Dette er bare rått! Bestselgeren vår Peugeot 3008 SUV lanseres snart som plug-in hybrid. Rekkevidden på strøm er på hele 59 kilometer, i følge den nye og strenge testprosedyren WLTP. CO2-utslippet er oppgitt til kun 29 gram CO2/km, som tilsvarer et forbruk per mil på kun 0,13 liter.

Side3.no sparer ikke på superlativene når de beskriver nye 3008 Plug-in hybrid!

Virker nærmest skreddersydd for Norge

Her får du SUV med firehjulstrekk og oppsiktsvekkende god rekkevidde på bare strøm.

1
PLUG-IN: Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt og lades opp på 1 time og 45 min via normalladeinntaket på 7,4 kW. Foto: Peugeot

Nyheten, kort fortalt:

  • Rekkevidde på strøm: 59 km
  • Forbruk kun 0,13 liter per mil
  • CO2 utslipp: 29 gram per mil
  • 300 hk totalt, hvorav bensinmotor på 200 hk og 2 elmotorer
  • Firehjulstrekk
  • 0-100 km på kun 5,9 sekunder
  • Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt og lades opp på 1 time og 45 min via normalladeinntaket på 7,4 kW
5
PLUG-IN: Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt og lades opp på 1 time og 45 min via normalladeinntaket på 7,4 kW. Foto: Peugeot

300 hester

Peugeot 3008 GT Hybrid4 kan kjøres gjerrig, men skorter ikke på krefter. Den har til sammen tre motorer. Bensinmotoren yter 200 hestekrefter. I tillegg har den en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en elektrisk motor bak med 112 hestekrefter. Samlet ytelse er 300 hestekrefter og den skal greie 0-100 km/t på 5,9 sekunder.

– 3008 er en svært vellykket og attraktiv modell allerede, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot Norge hos Bertel O. Steen. Han tror den ladbare versjonen med firehjulstrekk vil øke populariteten ytterligere. Siden lanseringen av 3008 i 2016, har Peugeot solgt over 700.000 biler. Bilen er markedsleder i segmentet i mange land, ifølge Hensel.

3
PLUG-IN: Batteriet har en kapasitet på 13,2 kWt og lades opp på 1 time og 45 min via normalladeinntaket på 7,4 kW. Foto: Peugeot

Peugeot 3008 GT Hybrid4 kommer standard med en 8-trinns automatkasse. Firehjulsdriften er alltid tilgjengelig, også i elektrisk modus. Bakakselen er en avansert multilinkenhet som skal sikre høy komfort og gode kjøreegenskaper.

3008 GT Hybrid4 kommer kun i utstyrsnivået GT. Det betyr seter trukket i Alcantara og pyntelister i eik. Den får også siste generasjon kjøreassistansesystemer, i likhet med 508. Varianten med 4×4 får senere følge av en modell med forhjulstrekk og 225 hestekrefter. (Turbomotor med 180 hestekrefter og en elektrisk motor med 110 hestekrefter).

Peugeot 3008 GT Hybrid4 er ventet til Norge tidlig neste år. Prisen er foreløpig ikke klar. Nærmeste konkurrenter på markedet per dags dato er Mitsubishi Outlander PHEV som koster fra 400 000 kroner. Ladbare Volvo XC60 T8 koster fra 780 000 kroner. Side3.no tipper at prisen havner på rundt 500 000 kroner for 3008GT Hybrid4.

Kontakt meg for mer informasjon